.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ممنوعیت شکار در کل جنگل های شمال

کارشناس محیط زیست استان مازندران گفت : به دلیل حفاظت از گونه های خاص حیوانات در جنگل های شمال شکار در طول سال ممنوع شده است .


کوروش ربیعی گفت : درفصل بهار سرشماری بهاری قرقاول از شمال غرب به شمال شرق صورت می گیرد.

وی ادامه داد: سرشماری بهاری قرقاول از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت انجام می شود.

ربیعی اظهار داشت : این سرشماری درمناطق مختلف مازندران ازجمله زیستگاه میانکاله ، هزارجریب نکا ، کیاسر و لفور سوادکوه صورت می گیرد.

وی ادامه داد : در این سرشماری زیستگاه ها نیز مورد ارزیابی آماری قرار می گیرند .

ربیعی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه پرندگان در فصل بهار وتابستان آشیانه سازی و تخم گزاری می کنند هرگونه شکاررا در این فصل ها ممنوع شده است .

کارشناس محیط زیست مازندران عنوان کرد : به دلیل حفاظت از گونه های خاص حیوانات در جنگل های شمال شکار در طول سال ممنوع شده است .

ربیعی تصریح کرد : از آغاز فصل بهارما شاهد ورود گونه های تابستان گذران ازجمله خانواده گنجشک سانان ، زنبورخورها ، سبزقبا ، سنگ چشم ، طوقی کوچک ، چوپا و پرستوی دریایی در استان مازندران هستیم.

وی اظهار داشت : طی سرشماری که تاکنون صورت گرفته روند رشد قرقاول روبه بهبودی است وبرای حفظ این پرنده امسال هیچگونه مجوز شکار صادر نشده است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

n 31 فروردين 1389
واقعا به حیات وحش اهمیت می دهید ...؟ ازبین بردن جنگلهای بکر توسط پیمانکاران طماع صنایع چوب و کاغذ مازندران با کار مثلا کارشناسی و نظارت سازمان جنگلها و مراتع که زد و بند های فراتر قانون آنها بعد از چند سال از مطبوعات سر درآورده انسانهای شریف و بی آزار را از خانه و کاشانه ی خود فراری داده و با دادن اندکی پول آنها را آواره کرده بعد از مدتی یا سکته کرده یا از درد نداری آواره خرابه های شهر شده اند . اینها به انسان رحم نکرده اند حالا به این حیوانات زبان بسته رحم میکنند. با ید روزی خبر خوش خریداری قرقاول مازندران را نوه هایمان از روسیه یا هلندو نمی دانم کجا مثل ببر مازندران از صداو سیما بشنویم . این کارشناس محترم زحمتی به خود داده تا به جنگلهای حوزه آبخیز سالاردره مراجعه تا صدای شلیک تفنک را در ساعات گرگو میش هوا بشنود که در این فصل هم به این حیوان بیچاره رحم نمیکنن بنده شاهد عینی این صحنه های دلخراش هستم . محیط بانان با وجدانت هم با آنها همدست هستند آقا؛؛؛
حامد 12 آبان 1391
خداوند عاقبت ما و محیط زیست کشور عزیزمان ایران را ختم بخیر کند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.